Az Asia Times szerint érdekes kereskedelmi megállapodások köttetnek India és az Egyesült Államok között. A valamit valamiért tökéletes példája.
India, mint a világ legnagyobb mangó termelő országa az elmúlt 18 év alatt nem exportálhatott az édes gyümölcsből az USA-ba, mivel az indiai termelők túl sok rovarirtó szert használnak. Ugyanakkor az Egyesült Államok nem exportálhatott Harley-Davidson motorokat Indiába, mivel ott a 800 köbcenti feletti motoroknak az Euro-IV-es normáknak kell megfelelniük, de gyanítható, hogy a mangó embargó is keményen nyomott a latba. A motorgyár képviselői korábban személyesen próbálták meggyőzni az indiai hatóságokat, hogy enyhítsenek a szabályokon, idáig sikertelenül.
Most azonban a legutóbbi indiai-amerikai keresekedelmi fórumon bejelentették, hogy az USA feloldja a mangó elleni embargót, India pedig a nagymotoroknál Euro-III-as normára csökkenti a kibocsátás minimumát. Sőt, a két ország költségmegosztási alapon sugárzásmérő központot épít Mumbaiban, ahol a mangókat ellenőrzik szállítás előtt.
Az Egyesült Államokban a Harley-Davidson évek óta kevesebb motorkerékpárt értékesít, mint külföldön; 2005-ben míg a hazai piacon 15%-os, addig az export 20%-os növekedést mutatott. Idén januárban a belpiacon 20%-al, februárban pedig 16%-al esett vissza a Harley eladások száma.
Azt nem tudom, hogy vajon egy mangótermelőnek hány millió gyümölcsöt kell eladnia egy Harleyért, de az biztos, hogy India a világ egyik leggyorsabban növekvő gazdasága, így a potenciális "hog" vásárlók száma csak nőni fog... (A világ 20 leggazdagabb embere között három indiai van.)
India, mint a világ legnagyobb mangó termelő országa az elmúlt 18 év alatt nem exportálhatott az édes gyümölcsből az USA-ba, mivel az indiai termelők túl sok rovarirtó szert használnak. Ugyanakkor az Egyesült Államok nem exportálhatott Harley-Davidson motorokat Indiába, mivel ott a 800 köbcenti feletti motoroknak az Euro-IV-es normáknak kell megfelelniük, de gyanítható, hogy a mangó embargó is keményen nyomott a latba. A motorgyár képviselői korábban személyesen próbálták meggyőzni az indiai hatóságokat, hogy enyhítsenek a szabályokon, idáig sikertelenül.
Most azonban a legutóbbi indiai-amerikai keresekedelmi fórumon bejelentették, hogy az USA feloldja a mangó elleni embargót, India pedig a nagymotoroknál Euro-III-as normára csökkenti a kibocsátás minimumát. Sőt, a két ország költségmegosztási alapon sugárzásmérő központot épít Mumbaiban, ahol a mangókat ellenőrzik szállítás előtt.
Az Egyesült Államokban a Harley-Davidson évek óta kevesebb motorkerékpárt értékesít, mint külföldön; 2005-ben míg a hazai piacon 15%-os, addig az export 20%-os növekedést mutatott. Idén januárban a belpiacon 20%-al, februárban pedig 16%-al esett vissza a Harley eladások száma.
Azt nem tudom, hogy vajon egy mangótermelőnek hány millió gyümölcsöt kell eladnia egy Harleyért, de az biztos, hogy India a világ egyik leggyorsabban növekvő gazdasága, így a potenciális "hog" vásárlók száma csak nőni fog... (A világ 20 leggazdagabb embere között három indiai van.)
No comments:
Post a Comment